exit
search
16 січня 2018

Безпека чи затори: чому норма про обмеження швидкості руху не буде дієвою

Зміни ПДР у частині обмеження швидкості руху до 50 кілометрів за годину не матимуть ефекту без відеофіксації. Фіксація – це документування, яке потрібне для процесу розгляду справ про адміністративні правопорушення.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор із наукового розвитку Центру політико-правових реформ Микола Хавронюк, оцінюючи оцінюючи зміни до ПДР, зокрема обмеження швидкості руху.

«Доказом перевищення швидкості можуть бути виключно покази приладу, а прилад має бути сертифікований, щоб виключити будь-яку можливість фальсифікації даних працівниками поліції, як це було колись. Наприклад, були випадки, коли працівники поліції документували іншу машину, а пред’являли водію покази свого приладу, нібито це він перевищував швидкість», – зазначив Хавронюк.

Має бути сертифікований прилад, на якому буде чітко видно, що це саме той автомобіль, який вчинив порушення, з якою саме швидкістю він їхав, підкреслив фахівець.

На його переконання, лише після цього працівники поліції мають отримати право зупиняти автомобіль та складати на нього протокол про порушення.

«До того часу, якщо просто встановити норму та вимагати її виконувати, малоймовірно що водії дотримуватимуться цієї заборони. Карати окремих осіб – також не варіант. По-перше, через те, що ці факти не зможуть бути доведені в суді. Як довести слова? Суб’єкт, на якого склали протокол, говоритиме одну правду, а поліцейський – іншу. Суддя фактично потрапляє в пастку, оскільки невідомо на чий бік схилятися, адже інших доказів, окрім слів, немає», – пояснив Хавронюк.

Крім того, він додав, що ВР має ухвалити акти, в яких будуть передбачені уточнення щодо характеру правопорушення та санкції за нього.

«Згідно з ПДД, у дворах швидкість обмежена, але нерідко трапляється так, що водії не дотримуються цього, й водій може їхати навіть 60 кілометрів на годину. Водночас швидкість 50-60 кілометрів на годину на дорозі, яка має чотири смуги, – це просто тягнучка, затори», – уточнив експерт.

За його словами, доречно для кожної дороги визначити окремо рівень швидкості.

«Ба більше, можливо, на смузі також доречно встановити окрему швидкість. Якщо це проспект Перемоги в Києві, якщо це чотири смуги, то в крайній правій смузі можна встановити 50 кілометрів на годину, а в кожній наступній – на 10 більше», – резюмував Микола Хавронюк.