exit
search
23 листопада 2017

Від надання якісних послуг ЦНАП залежить довіра громадян до влади

22  листопада 2017 року у Полтаві відбувся семінар «Розбудова ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг».

Захід організовано Центром політико-правових реформ, Центром досліджень місцевого самоврядування та Полтавською обласною державною адміністрацією.

Метою заходу було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у містах і районах області та створення і організацію їх діяльності у новоутворених об’єднаних територіальних громадах (ОТГ).

Семінар організований для керівників та адміністраторів районних та міських ЦНАП області і представників об’єднаних територіальних громад для обміну думками, обговорення можливостей вдосконалення роботи ЦНАП, створення ЦНАП в ОТГ,  підвищення рівня якості обслуговування.

Директор департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій Полтавської ОДА Інна Іщенко поінформувала учасників семінару, що в області ЦНАП працюють по-новому, а їхніми послугами користуються 13% жителів регіону. «Питання наближення послуг на місцях – основний ключовий момент реформи децентралізації. І ми повинні донести до керівників, що надання якісних послуг – це довіра до влади», - підкреслила вона.

Заступник голови правління Центру досліджень місцевого самоврядування Ігор Бригілевич представив  презентацію «Актуальні питання у сфері адміністративних послуг і становлення ЦНАП», вказав на очевидні досягнення реформи системи надання адмінпослуг за останні роки, звернув увагу на перелік послуг, які повинні надаватись у всіх ЦНАП, згідно розпорядження КМУ від 11.10.2017 р. №782-р, рекомендував надання безпосередньо адміністраторами та представниками суб’єктів надання адмінпослуг у ЦНАП «швидких послуг». Важливим є надання послуг за життєвими ситуаціями, коли одна життєва подія (народження, одруження, вихід на пенсію, купівля/продаж квартири і т.п.) вимагає набору певних послуг, які необхідні громадянам. Кращі ЦНАП вже працюють над цим і пропонують громадянам комплексний підхід.

Він також розповів про потреби створення «міськрайонних» ЦНАП як один з основних шляхів створення належних ЦНАП. Адже зараз в Україні функціонує майже 450 ЦНАП РДА (це більше 60% від всіх чинних), які потребують реальної допомоги, щоб стати корисними для громадян у наданні послуг. Одним з шляхів поліпшення якості послуг у цих ЦНАП і вдосконалення їх діяльності є створення спільних («міськрайонних») ЦНАП. РДА і місцева влади повинні співпрацювати у цьому питанні і економно використовувати публічні ресурси. Наразі в Україні є тільки поодинокі випадки такої співпраці. Але відчуваються і позитивні тенденції, що є особливо важливо у контексті децентралізації та створення ОТГ.

Керівник проекту ЄС Роман Матвійчук подав моделі створення ЦНАП в ОТГ, ознайомив учасників з досвідом створених ЦНАП. Він також розповів про можливості надання послуг в ОТГ завдяки виїзному адміністратору, «мобільного офісу», на віддалених місцях для роботи адміністраторів та/або старост, вказав на корисні форми міжмуніципального співробітництва для надання адмінпослуг. Доповідач подав  етапи створення (модернізації) ЦНАП, представив показники витрат на створення ЦНАП, розповів про електронні сервіси у ЦНАП та доступні на ринку системи електронного документообігу, поінформував про запуск та досвід створення порталу ЦНАП Волинської області.

Керівник ЦНАП Луцька Лариса Карпяк представила доповідь щодо досвіду інтеграції нових послуг у ЦНАП. Ще у 2016 році у ЦНАП м.Луцька почали надавати соціальні послуги за участі працівників департаменту соціальної політики, а тепер ці послуги надаються вже через адміністраторів ЦНАП. На даний час особливо популярні послуги щодо призначення житлових субсидій і державних допомог, видачі посвідчень певним пільговим категоріям громадян. Вже рік у ЦНАП на власному обладнанні приймають документи на отримання паспорта громадян України для виїзду за кордон і  паспорти у формі ID-картки. Для цього було закуплено за кошти міського бюджету 5 робочих станцій, на яких працюють адміністратори. Впроваджено нову систему електронної черги, надаються консультації через скайп, фактично готова добудова приміщення ЦНАП на 180 кв.м, де облаштовано місця для очікування громадян.

Під час заходу учасники обговорили проблемні питання діяльності ЦНАП, потенційні законодавчі зміни в сфері надання адмінпослуг, а також питання щодо запровадження паспортних послуг та інтеграції соціальних послуг у ЦНАП, реалізації повноважень у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, досвіду створення ЦНАП в ОТГ та реформування ЦНАП РДА.

Семінар проведено за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха  Науманна в Україні.