exit
search
26 жовтня 2017

ЦНАП мають наблизити послуги до людей: семінар у Чернігові

25  жовтня 2017 року у Чернігові відбувся семінар «Розбудова ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг».

Захід організовано Центром політико-правових реформ, Центром досліджень місцевого самоврядування та Чернігівською обласною державною адміністрацією.

Метою заходу було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у містах і районах області та створення і організацію їх діяльності у новоутворених об’єднаних територіальних громадах (ОТГ).

Семінар організований для керівників та адміністраторів районних та міських ЦНАП області і представників об’єднаних територіальних громад для обміну думками, обговорення можливостей вдосконалення роботи ЦНАП, створення ЦНАП в ОТГ,  підвищення рівня якості обслуговування.

В.о. першого заступника голови облдержадміністрації Юлія Свириденко зауважила, що ЦНАП створено в усіх районних центрах області, містах обласного підпорядкування та трьох ОТГ. Якщо у більшості ЦНАП області можна одержати до 50 послуг, то у Кіптівській ОТГ — 97.

Посадовець зазначила, що «послуги, наближені до людей — головний постулат децентралізації. Але це мають бути не просто послуги, а якісний сервіс, здатний задовольнити потреби громадян».

Заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук представив  презентацію «Актуальні питання у сфері адміністративних послуг і становлення ЦНАП». Доповідач представив досягнення у сфері адміністративних послуг за 2016 рік, подав бажаний перелік послуг, які повинні надаватись у всіх ЦНАП, зауважив на необхідності «заведення» базових послуг органів влади у ЦНАП і надання безпосередньо адміністраторами та представниками суб’єктів надання адмінпослуг у ЦНАП «швидких послуг». Важливим є надання послуг за життєвими ситуаціями, коли одна життєва подія (народження, одруження, вихід на пенсію, і т.п.) вимагає набору певних послуг, які необхідні громадянам. Кращі ЦНАП вже працюють над цим і пропонують громадянам комплексний підхід.

Керівник ЦНАП Луцька Лариса Карп'як представила доповідь щодо досвіду інтеграції нових послуг у ЦНАП. У 2016 році у ЦНАП м.Луцька почали надавати соціальні послуги за участі працівників департаменту соціальної політики, а тепер ці послуги надаються вже через адміністраторів ЦНАП. На даний час особливо популярні послуги щодо призначення житлових субсидій і державних допомог, видачі посвідчень певним пільговим категоріям громадян. Також з кінця 2016 року у ЦНАП вже на власному обладнанні почали видавати паспорти громадян України для виїзду за кордон і  паспорти у формі картки. Для цього було закуплено за кошти міського бюджету 5 робочих станцій, на яких працюють адміністратори. Впроваджено нову систему електронної черги, надаються консультації через скайп. Готова до відкриття добудова приміщення ЦНАП на 180 кв.м, де буде облаштовано місця для очікування громадян. Прийнято рішення про відкриття філії ЦНАП в одному з мікрорайонів міста, де будуть надаватися послуги РАЦС.

Керівник проекту ЄС Роман Матвійчук ознайомив учасників з досвідом створених ЦНАП ОТГ та представив основні засади, завдання і потреби створення «міськрайонних» ЦНАП. Він розповів про можливості надання послуг в ОТГ завдяки виїзному адміністратору, «мобільного офісу», на віддалених місцях для роботи адміністраторів та/або старост, вказав на корисні форми міжмуніципального співробітництва для надання адмінпослуг.

Одним з шляхів поліпшення якості послуг у ЦНАП і вдосконалення їх діяльності є створення спільних («міськрайонних») ЦНАП. РДА і місцева влади повинні співпрацювати у цьому питанні і економно використовувати публічні ресурси.

Доповідач подав  етапи створення (модернізації) ЦНАП, представив показники витрат на створення ЦНАП, розповів про електронні сервіси у ЦНАП та доступні на ринку системи електронного документообігу, поінформував про запуск та досвід створення порталу ЦНАП Волинської області.

Під час заходу учасники обговорили проблемні питання діяльності ЦНАП, потенційні законодавчі зміни в сфері надання адмінпослуг, а також питання щодо запровадження паспортних послуг та інтеграції соціальних послуг у ЦНАП, реалізації повноважень у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, досвіду створення ЦНАП в ОТГ та реформування ЦНАП РДА.

Семінар проведено за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха  Науманна в Україні.