exit
search
23 червня 2017

У Вінниці обговорювали шляхи вдосконалення діяльності ЦНАП

21 червня 2017 року у Вінниці відбувся семінар «Розбудова ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг».

Захід організовано Центром політико-правових реформ, Центром досліджень місцевого самоврядування та Вінницькою обласною державною адміністрацією.

Метою заходу було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у містах і районах області та створення і організацію їх діяльності у новоутворених об’єднаних територіальних громадах (ОТГ).

Семінар організований для керівників та адміністраторів районних та міських ЦНАП області і представників об’єднаних територіальних громад для обміну думками, обговорення можливостей вдосконалення роботи ЦНАП, створення ЦНАП в ОТГ,  підвищення рівня якості обслуговування.

З вітальним словом і подякою організаторам заходу виступив директор Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку облдержадміністрації Володимир Мережко. Він також зазначив, що «даний захід відбувається вже втретє та є вкрай необхідним, зважаючи на гостру потребу діяльності центрів надання адміністративних послуг. На сьогоднішній день в області діють 30 ЦНАПів. За перший квартал 2017 року було надано понад 300 тисяч адміністративних послуг. Відповідно і надходження до місцевих бюджетів зростають – 16,3 млн. грн. за перший квартал 2017 року, що в 2,2 рази більше порівняно з відповідним періодом минулого року. В області також було відкрито 2 ЦНАПи при об’єднаних територіальних громадах – Якушинецькій та Вороновицькій».

Заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук представив  презентацію «Актуальні питання у сфері адміністративних послуг і становлення ЦНАП». Доповідач представив досягнення у сфері адміністративних послуг за 2016 рік, подав бажаний перелік послуг, які повинні надаватись у всіх ЦНАП, зауважив на необхідності «заведення» базових послуг органів влади у ЦНАП і надання безпосередньо адміністраторами та представниками суб’єктів надання адмінпослуг у ЦНАП «швидких послуг».

На думку доповідача, також необхідно вирішувати проблему заборони «паралельного» прийому, коли заводяться нові послуги, зокрема щодо адміністративних послуг сфери соціального захисту. І тут корисним правовим виходом може бути застосування «пілотного порядку» надання певних послуг і в ЦНАП, і в основній структурі (зокрема, в підрозділах соціального захисту) на основі рішення місцевої влади. Важливим є формування переліку послуг за життєвими ситуаціями, коли одна життєва подія (народження, одруження, вихід на пенсію, і т.п.) вимагає набору певних послуг, які необхідні громадянам. Кращі ЦНАП вже працюють над цим і пропонують громадянам комплексний підхід.

Керівник «Прозорого офісу» м. Вінниці Євген Іщук представив доповідь щодо досвіду інтеграції нових послуг у ЦНАП. На сьогодні «Прозорий офіс» у Вінниці – це інтегрований офіс, в якому надаються практично всі необхідні і запитувані громадянами послуги. У головному офісі та трьох філіях протягом дня надається в середньому до 5 тисяч послуг різних сфер. Надання такої кількості послуг забезпечують майже 100 посадових осіб департаменту адміністративних послуг міської ради, представники департаменту соціального захисту, Пенсійного фонду та інших залучених до роботи у «Прозорому офісі» органів влади.

Доповідач поділився досвідом залучення соціальних послуг, послуг Пенсійного фонду, реєстрації актів цивільного стану, реєстрації транспортних засобів і посвідчень водія. Зокрема, за 2016 рік надано державних допомог 26 761 особам і відшкодовано їм 366,6 млн. грн. та субсидій - 75 104 і відшкодовано 391 млн. грн. Для зручності громадян у ЦНАП залучено до роботи представників монополістів на ринку послуг, зокрема Вінницьке обласне комунальне підприємство «Вінницяоблводоканал», ПрАТ «Вінницягаззбут», Міське комунальне підприємство «Адміністративно-технічний центр»,  ТОВ «Центр муніципальних систем управління». Вони надають консультації по нарахуванням за житлово-комунальні послуги, укладення договорів на постачання послуг, надання технічних умов та дозволів на під'єднання до мереж, укладення договорів на супровід робіт по порушенню об'єктів благоустрою.

Керівник проекту ЄС Роман Матвійчук представив моделі створення ЦНАП в ОТГ, ознайомив учасників з досвідом створених ЦНАП, зокрема Голобської ОТГ (Волинська область). Він також розповів про способи надання послуг в ОТГ, в тому числі завдяки виїзному адміністратору, «мобільного офісу», віддалених місць для роботи адміністраторів та/або старост. Доповідач подав  етапи модернізації (створення) ЦНАП  - 19 кроків від початку і до кінця процесу. Він представив показники можливих витрат на створення ЦНАП, вказав на корисні форми міжмуніципального співробітництва для надання адмінпослуг. Також Р.Матвійчук розповів про електронні сервіси у ЦНАП та доступні на ринку системи електронного документообігу, поінформував про досвід створення порталу ЦНАП Волинської області.

Заступник голови правління Центру досліджень місцевого самоврядування Ігор Бригілевич представив основні засади, завдання і потреби створення «міськрайонних» ЦНАП як один з основних шляхів створення належних ЦНАП. Зараз в Україні майже 450 ЦНАП РДА, які потребують реальної допомоги, щоб стати корисними для громадян у наданні послуг. Одним з шляхів поліпшення якості послуг у цих ЦНАП і вдосконалення їх діяльності є створення спільних («міськрайонних») ЦНАП. РДА і місцева влади повинні співпрацювати у цьому питанні і економно використовувати публічні ресурси. Наразі в Україні є тільки поодинокі випадки такої співпраці. Але відчуваються позитивні зміни цієї тенденції.

Експерти семінару у своїх виступах представили своє бачення вирішення більшості з поставлених питань, запропонували механізми їх реалізації.

Учасники заходу взяли активну участь у обговоренні представлених тем, надали пропозиції і рекомендації щодо поліпшення діяльності ЦНАП, а також  підтримали потребу формування і реалізації державою послідовної політики щодо розвитку ЦНАП та подальшої передачі повноважень органам місцевого самоврядування. 

Семінар проведено за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха  Науманна в Україні.