exit
search
7 червня 2016

ЦППР підтримує звернення ЦНАП у м. Луцьку щодо неприпустимості порушення законодавства про адміністративні послуги з боку ДМС

Центр політико-правових реформ підтримує звернення Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) у м. Луцьку до громадськості та суб’єктів владних повноважень щодо неприпустимості порушення законодавства про адміністративні послуги з боку Державної міграційної служби України (ДМС). Зазначимо, що не існує жодних юридичних перешкод для надання адміністративних послуг з видачі паспорта громадянина України (в тому числі, у вигляді пластикової картки) та паспорта громадянина України для виїзду за кордон у ЦНАП.

Відповідно до частини 6 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», повноваження щодо отримання відцифрованих відбитків пальців рук та забезпечення їх захисту покладаються також на адміністраторів центрів надання адміністративних послуг (згідно змін, внесених Законом № 888-VIII від 10.12.2015). Також, необхідно звернути увагу, що Перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через центр надання адміністративних послуг, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. № 523-р., передбачає оформлення та видачу або обмін паспорта громадянина України для виїзду за кордон через ЦНАП.

Придбавши все необхідне обладнання, ЦНАП у м. Луцьку не може забезпечувати надання адміністративних послуг з видачі закордонних паспортів через відмову ДМС надати адміністраторам необхідні логіни та паролі.

В той же час, Державне підприємство «Документ», що входить до сфери управління ДМС, та працює всупереч Закону України «Про адміністративні послуги», забезпечене усіма цими умовами (необхідним обладнанням, паролями, логінам) для надання послуг з видачі «біометричних» паспортів громадянам. При цьому, громадяни України вимушені доплачувати додаткові кошти при обслуговуванні у офісах даного підприємства.

У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що політика ДМС є дискримінаційною відносно органів місцевого самоврядування та ЦНАП. Також така неправомірна позиція ДМС суперечить задекларованій Президентом та Урядом державній політиці щодо децентралізації та розвитку системи центрів надання адміністративних послуг.

Наводимо текст звернення ЦНАП м. Луцьк:

«Шановні лучани, друзі та колеги!

Усі ви знаєте про певні незручності, які виникають із оформленням та видачею закордонних паспортів у нашому ЦНАП. Кількість обладнання, яка наразі встановлена в центрі та належить міграційній службі не дозволяє здійснити прийом документів в усіх бажаючих скористатися цією адміністративною послугою. Окрім цього, працівники міграційної служби, які працюють на цьому обладнанні мають інший графік роботи затверджений їхнім керівництвом. На початку року, керівництво управління Державної міграційної служби у Волинській області повідомило, що встановлене обладнання буде демонтоване найближчим часом і перенесене за адресою м. Луцьк, вул. Кравчука 12. Натомість, міській владі необхідно придбати своє обладнання, після чого Державна міграційна служба надасть логіни та паролі доступу до їхніх систем і дозволить надавати цю послугу адміністраторам ЦНАП (скан -копії листа додаються). На сьогодні, в результаті проведення процедури відкритих торгів за кошти міського бюджету було закуплено 5 автоматизованих робочих місць для оформлення та видачі паспортних документів, взяття біометричних даних і реєстрації місць проживання (фото додаються). Така кількість обладнання дозволить забути про будь-які черги в ЦНАП.

Однак, керівництво Державної міграційної служби України наполегливо відмовляє в наданні логінів та паролів доступу до їхніх систем, посилаючись на необхідність прийняття додаткових законодавчих актів.

Сподіваємось, що з Вашою підтримкою та допомогою ми все таки вийдемо на прозорий шлях надання якісних адміністративних послуг, а обладнання, яке наразі простоює, дуже швидко принесе користь лучанам та жителям області.

Поширення допису вітається!»