exit
search
25 січня 2016

Питання до прем’єр-міністра: референдум проводити за «законом Януковича»?

 
 
Пропозиція прем’єр-міністра ухвалити нову Конституцію України на всеукраїнському референдумі має два дуже проблемних пункти: неконституційність теперішнього закону про референдум і тлумачення прем’єром Конституції як договору між владою і громадянами:
 
На сьогодні в Україні діє Закон "Про всеукраїнський референдум" імені В.Януковича, ухвалений 6 листопада 2012 року з порушенням багатьох законів навмисно в інтересах тодішнього президента. 
Цей «закон» встановлює процедуру проведення референдуму та неконституційний порядок зміни Конституції.
 
Коаліція громадських організацій "За чесний референдум" (Центр політико-правових реформ, Лабораторія законодавчих ініціатив, Український незалежний центр перспективних досліджень, Центр UA, Інститут виборчого права) вимагає вилучення цього акту із законодавчого поля України ще з 2013 року, зокрема, через Конституційний Суд.
1 грудня 2015 року 57 народних депутатів (зокрема, член прем’єрської фракції «Народний фронт» Леонід Ємець – на фото) звернулися до КСУ із поданням  про неконституційність Закону http://ccu.gov.ua/doccatalog/document?id=290759 .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Проте судді навіть не почали розгляд цієї справи. 
Вирішити проблему із законом Януковича можна у Верховній Раді (де працює, зокрема, і прем’єрська фракція «Народний фронт»): у ВР зареєстровано нову редакцію Закону "Про всеукраїнський референдум", яку підготовлено провідними експертами в сфері виборчого права та  яка відповідає європейським стандартам проведення референдумів http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=55689
 
Отже, спершу прем’єр-міністру слід проявити ініціативу і політичну волю для ухвалення нормального закону «Про всеукраїнський референдум», а потім ініціювати його проведення.
 
І на останнє, шановний Прем'єр-міністре, Конституція – не є угодою між громадянами і владою, влада не є стороною угоди. Конституція – це договір між громадянами, зокрема, і про обрання нової влади. Адже після ухвалення нової Конституції на нові повноваження обирають президента, парламент, а той призначає новий уряд. 
 
Юлія Кириченко, Центр політико-правових реформ